לאחר מאבק דמי הסבסוד הושבו למשתכנים בהרחבה הקהילתית בקיבוץ
עורכי דין - מידע משפטי: מגזר חקלאי - מיסים מגזר חקלאי - דיני קיבוצים - משתכנים בהרחבה הקהילתית בקיבוץ - דמי סבסוד - מינהל - דמי פיתוח
בימים אלה אנו פועלים על מנת לדרוש עבור המשתכנים השבה של יתרת דמי הסבסוד שאושרו על ידי משרד השיכון ולא הועברו...
שלח שאלה בנושא לעורך דין
לאחר מאבק דמי הסבסוד הושבו למשתכנים בהרחבה הקהילתית בקיבוץ
עו"ד אביגדור ליבוביץ *
עו"ד אביגדור ליבוביץ *
"דמי הסבסוד" עבור פיתוח תשתיות ציבוריות אשר ניתנים על ידי משרד הבינוי והשיכון, הפכו בשנים האחרונות לגולת הכותרת בהרחבות קהילתיות, שכן הם מגלמים בתוכם הטבה משמעותית הניתנת על ידי המדינה למשפחות צעירות המצטרפות להרחבות קהילתיות המגיעה אף לסכום של 90,000 ₪ למגרש (תלוי באזור ובאופי הפיתוח ביישוב).
בהליך הבנייה של פרוייקט ההרחבה, נדרש היישוב לבצע תשתיות ציבוריות על מנת להכשיר את המתחמים של ההרחבות החדשות. לצורך מימון התשתיות הציבוריות נגבים מהמשתכנים החדשים כספי הפיתוח, כאשר בהתאם להחלטות 959 ו- 1180, הסכום הנגבה מהמשתכנים, נדרש אישור מקדים של אגף שיווק וכלכלה של מינהל מקרקעי ישראל, והגבייה של הכספים מהמשתכנים, הינה בהתאם לאישור זה בלבד.
על מנת לעודד אוכלוסיות להגיע ליישובים הממוקמים באזורים שהוגדרו כאזורי עדיפות לאומית, קו תפר וקו עימות, משתתף משרד השיכון בעלויות הפיתוח שאושרו על ידי המינהל ומעביר כספי סבסוד לידי המועצות האזוריות, המועברים ליישוב או ליזם המבצע את התשתיות הציבוריות.
בהתאם להוראות מינהל מקרקעי ישראל וההחלטות שלעיל, נקבע, כי יש לקזז את גובה כספי הסבסוד שאושרו על ידי משרד השיכון בגין כל מגרש, מהסכום שאושר על ידי המינהל לגבייה עבור תשתיות ציבוריות, כאשר מהמשתכנים יש לגבות רק את סכום ההפרש בין גובה הכספים שאושרו לפיתוח לבין סך הסבסוד בגין כל מגרש.
משרדנו מנהל מלחמות רבות על השבת דמי הסבסוד ביישובים בהם שולמו דמי הסבסוד על ידי משרד השיכון לידי הקיבוץ או היזם אך מנגד, דמי הסבסוד לא קוזזו מהתשלום עבור פיתוח תשתיות ציבוריות, כך שהמשתכנים יצאו נפסדים באופן משמעותי ובהתאם, הצד השני יצא נשכר על חשבון כספי המדינה.
במקרה האחרון אשר טופל על ידנו, יוצגו על ידי משרדנו עשרות משפחות של משתכנים אשר שילמו את דמי הפיתוח כפי שאושרו על ידי המינהל מבלי שקוזזו מדמי הפיתוח דמי הסבסוד שאושרו על ידי משרד השיכון. בין יתר המחדלים, ראוי לציין, כי המגרשים שווקו לבניה מרוכזת בלבד, למרות העובדה כי לא ניתן אישור מקדים מהמינהל לשווק את המגרשים בבניה מרוכזת אלא לבניה עצמית בלבד.
העובדה כי נגבו מהמשתכנים כספים ביתר, הגיע לידיעת המשתכנים רק לאחר שהם סיימו לבנות את ביתם. המשתכנים פנו אל משרדנו על מנת שנייצגם מול הקיבוץ, היזם, המינהל והמועצה האזורית, ולצורך השבה של הכספים אשר ניגבו ביתר במסגרת כספי הפיתוח.
מבדיקה שנערכה על ידנו במשרד השיכון וכן במינהל מקרקעי ישראל ובמועצה האזורית, עלה, כי לא נערך מכרז כדין לצורך בחירת הקבלן שיבצע את התשתיות הציבוריות ועל כן משרד השיכון מסרב להעביר את דמי הסבסוד למשתכנים. יובהר בעניין זה, כי די בכך שאושרו דמי סבסוד לצורך הפיתוח בהרחבה, וגם אם הם לא הועברו לידי המועצה ו/או היישוב ו/או היזם, על מנת שהסכום שאושר יקוזז מדמי הפיתוח המאושרים על ידי המינהל!!!
לאחר מאבק ארוך שהתנהל מול היישוב והמועצה האזורית ומשרד השיכון, הושב למשתכנים החלק הארי של דמי הסבסוד, למרות שהיישוב טען כי דמי הסבסוד לא הועברו אליו בפועל.
בימים אלה אנו פועלים על מנת לדרוש עבור המשתכנים השבה של יתרת דמי הסבסוד שאושרו על ידי משרד השיכון ולא הועברו, מפאת העובדה שלא נערך מכרז כדין לבחירת הקבלן המבצע של התשתיות ועל כן, משרד השיכון מסרב להכיר בעבודות שבוצעו בתחילת ביצוע הפרוייקט.
המסקנה העולה מהדברים והואיל והמקרה שלעיל הינו רק דוגמא למקרים המטופלים על ידנו, הינה, כי המשתכן אשר מבקש לקבל זכויות במגרש בהרחבה קהילתית של יישוב, צריך לבדוק היטב את הזכויות המגיעות לו, בכדי שלא ייגרמו לו בסופו של יום עגמת נפש והפסדים ניכרים שלא לצורך.
הכותב מתמחה בייצוג משתכנים וחברים בהרחבות קהילתיות ובבניה בשטח המחנה בקיבוצים www.lieblaw.co.il
* 7.8.2012
בהליך הבנייה של פרוייקט ההרחבה, נדרש היישוב לבצע תשתיות ציבוריות על מנת להכשיר את המתחמים של ההרחבות החדשות. לצורך מימון התשתיות הציבוריות נגבים מהמשתכנים החדשים כספי הפיתוח, כאשר בהתאם להחלטות 959 ו- 1180, הסכום הנגבה מהמשתכנים, נדרש אישור מקדים של אגף שיווק וכלכלה של מינהל מקרקעי ישראל, והגבייה של הכספים מהמשתכנים, הינה בהתאם לאישור זה בלבד.
על מנת לעודד אוכלוסיות להגיע ליישובים הממוקמים באזורים שהוגדרו כאזורי עדיפות לאומית, קו תפר וקו עימות, משתתף משרד השיכון בעלויות הפיתוח שאושרו על ידי המינהל ומעביר כספי סבסוד לידי המועצות האזוריות, המועברים ליישוב או ליזם המבצע את התשתיות הציבוריות.
בהתאם להוראות מינהל מקרקעי ישראל וההחלטות שלעיל, נקבע, כי יש לקזז את גובה כספי הסבסוד שאושרו על ידי משרד השיכון בגין כל מגרש, מהסכום שאושר על ידי המינהל לגבייה עבור תשתיות ציבוריות, כאשר מהמשתכנים יש לגבות רק את סכום ההפרש בין גובה הכספים שאושרו לפיתוח לבין סך הסבסוד בגין כל מגרש.
משרדנו מנהל מלחמות רבות על השבת דמי הסבסוד ביישובים בהם שולמו דמי הסבסוד על ידי משרד השיכון לידי הקיבוץ או היזם אך מנגד, דמי הסבסוד לא קוזזו מהתשלום עבור פיתוח תשתיות ציבוריות, כך שהמשתכנים יצאו נפסדים באופן משמעותי ובהתאם, הצד השני יצא נשכר על חשבון כספי המדינה.
במקרה האחרון אשר טופל על ידנו, יוצגו על ידי משרדנו עשרות משפחות של משתכנים אשר שילמו את דמי הפיתוח כפי שאושרו על ידי המינהל מבלי שקוזזו מדמי הפיתוח דמי הסבסוד שאושרו על ידי משרד השיכון. בין יתר המחדלים, ראוי לציין, כי המגרשים שווקו לבניה מרוכזת בלבד, למרות העובדה כי לא ניתן אישור מקדים מהמינהל לשווק את המגרשים בבניה מרוכזת אלא לבניה עצמית בלבד.
העובדה כי נגבו מהמשתכנים כספים ביתר, הגיע לידיעת המשתכנים רק לאחר שהם סיימו לבנות את ביתם. המשתכנים פנו אל משרדנו על מנת שנייצגם מול הקיבוץ, היזם, המינהל והמועצה האזורית, ולצורך השבה של הכספים אשר ניגבו ביתר במסגרת כספי הפיתוח.
מבדיקה שנערכה על ידנו במשרד השיכון וכן במינהל מקרקעי ישראל ובמועצה האזורית, עלה, כי לא נערך מכרז כדין לצורך בחירת הקבלן שיבצע את התשתיות הציבוריות ועל כן משרד השיכון מסרב להעביר את דמי הסבסוד למשתכנים. יובהר בעניין זה, כי די בכך שאושרו דמי סבסוד לצורך הפיתוח בהרחבה, וגם אם הם לא הועברו לידי המועצה ו/או היישוב ו/או היזם, על מנת שהסכום שאושר יקוזז מדמי הפיתוח המאושרים על ידי המינהל!!!
לאחר מאבק ארוך שהתנהל מול היישוב והמועצה האזורית ומשרד השיכון, הושב למשתכנים החלק הארי של דמי הסבסוד, למרות שהיישוב טען כי דמי הסבסוד לא הועברו אליו בפועל.
בימים אלה אנו פועלים על מנת לדרוש עבור המשתכנים השבה של יתרת דמי הסבסוד שאושרו על ידי משרד השיכון ולא הועברו, מפאת העובדה שלא נערך מכרז כדין לבחירת הקבלן המבצע של התשתיות ועל כן, משרד השיכון מסרב להכיר בעבודות שבוצעו בתחילת ביצוע הפרוייקט.
המסקנה העולה מהדברים והואיל והמקרה שלעיל הינו רק דוגמא למקרים המטופלים על ידנו, הינה, כי המשתכן אשר מבקש לקבל זכויות במגרש בהרחבה קהילתית של יישוב, צריך לבדוק היטב את הזכויות המגיעות לו, בכדי שלא ייגרמו לו בסופו של יום עגמת נפש והפסדים ניכרים שלא לצורך.
הכותב מתמחה בייצוג משתכנים וחברים בהרחבות קהילתיות ובבניה בשטח המחנה בקיבוצים www.lieblaw.co.il
* 7.8.2012
הערה: רשימה זו הינה למידע כללי וראשוני בלבד ואינה נועדה בשום מקרה לשמש כיעוץ משפטי ו/או כתחליף ליעוץ משפטי לכל מקרה ונסיבותיו.
הדברים נכונים למועד כתיבתם בלבד, ונכונותם עלולה להשתנות מעת לעת.
מקרקעין, דיני מושבים וקיבוצים, גישור, בוררויות ועוד...
משרד וותיק מאד, מקצועי, אדיב ומנוסה
משרד וותיק מאד, מקצועי, אדיב ומנוסה
התחדשות עירונית, פינוי בינוי, תמ"א 38, יזמות מקרקעין, תביעות נגד קבלנים, ליטיגציה
צוואות, ירושה על פי דין, ניהול עיזבון, ליטיגציה אזרחית מורכבת, משפט מנהלי וכו'.. ליווי אישי, וחשיבה משפטית יצירתית
משרד מוביל בעל מוניטין רב בתחומים: מקרקעין, מגזר חקלאי, מיסים, מושבים, קיבוצים ועוד
חוות דעת דין אמריקאי בבתי המשפט בארץ.
המשרד הוקם ב 1995. בעל וותק ומוניטין רב במתן חוות דעת בתחום הדין האמריקאי.
משרד מקצועי, מסור ומנוסה העוסק בתחומים: אגודות שיתופיות, ירושות, מקרקעין, נזיקין, דיני עבודה, ועוד...
נוסד ב - 2002. משרד איכותי ומקצועי, בעל ניסיון רב בתחומים:
הפקעות מקרקעין, מסחרי, מגזר חקלאי, נדל"ן.
הפקעות מקרקעין, מסחרי, מגזר חקלאי, נדל"ן.
גירושין, דיני משפחה, משפט פלילי.
מעל 30 שנות ניסיון בתחומי דיני המשפחה והמשפט הפלילי.
טיפים וחדשות
מידע משפטי מאמרים
© כל הזכויות שמורות מערכת מידע משפטי - law-info